zondag 31 juli 2011

vermoeiend zo'n zondag

Weer ben ik er vanochtend vroeg bij. Rond 6 uur gaan de oogjes open. Verder is het nog lekker rustig in de villa. Ik klap de laptop weer open, lees even het laatste nieuws. Er zijn weinig spectaculaire dingen gebeurd. Zo rond half 7 komt Jordan de slaapkamer in gelopen, ook hij heeft voldoende slaap gehad. Samen met Simone liggen we even lekker met z'n 3-tjes in bed. Vandaag is het zondag, pyamadag. Jordan heeft dan ook helemaal geen zin om er vandaag op uit te trekken. Hij wil alleen zijn pyama eventueel verruilen voor een zwembroek.
Eerst maar eens uitgebreid ontbijten, doen we altijd lekker in de villa in ons nachttenue. Denk niet dat ze ons in een restaurant zo willen ontvangen.
Na het ontbijt speel ik een potje biljart tegen Mitch en Jordan. Ik moet toch aan mijn conditie denken. Het zijn 2 zenuwslopende partijen met uiteindelijk allebei een overwinning voor mij.
Daarna is het tijd om in het bad te duiken, het zonnetje is weer volop aanwezig. Simone duikt met haar boek op de bank. Het is weer heerlijk buiten, we vermaken ons prima.


En zoals op de foto te zien, geen inspanning maar alleen ontspanning vandaag. Zal dit stilte voor de storm zijn ?

Maar ook met niets doen tikt de tijd gewoon door. Tegen enen is het tijd voor een mint chocolate chip ijsco van Blue Bunny made by Simone. Is weer een traktatie. Daarna begint het buiten wat te rommelen, verdwijnt het zonnetje en vallen de eerste regendruppels van vandaag. Geen probleem, ik was toch niet van plan om in de tuin te gaan werken.
Sim en ik duiken weer in onze boeken, Mitch zoekt kontakt met Nederland via de iPod Touch, Jordan vindt het tijd voor chips en Robin gaat weer achter de laptop.


En zo komen we de middag wel door. Rond een uur of 3 gaan we een film kijken, Rain Man. Jor heeft hier geen zin in en gaat lekker lezen in de een van de vele Donald Duck pockets die aanwezig zijn. Na de film is het tijd om over het avondeten na te gaan denken. De kids hebben geen zin om er op uit te trekken, het wordt dus thuis eten. Ik ga even naar de Walmart, Robin gaat mee. We slaan een 16" pizza in als voorgerecht en nemen chicken wings van de TGI mee als hoofdgerecht. Dit alles wordt gepresenteerd met een heerlijke caesar salad. Robin slaat haar eerste dollars stuk in de walmart en koopt wat make up spullen. Ik vond het al raar dat ze vrijwillig wel even mee wilde...


Na het eten doen we allemaal weer waar we zin in hebben. Rond half 9 houdt Robin het voor gezien en gaat als eerste naar bed. Jor volgt even later. Stoer blijven Simone, Mitchell en ik nog op. Tegen tienen wordt het weer donker in de villa. Alleen mijn bedlamp is nog aan, het enige wat nog hoorbaar is is het tikken van mijn vingers op het toetsenbord. Onder het genot van mijn dagelijkse borrel typ ik het verslag van vandaag. Voor hier, lekker slapen straks, voor de mensen in Nederland: werk ze, het is weer maandag !

10 opmerkingen:

Pieter en Petra zei

Jullie eerste lazy sunday in Inverness, het ziet er allemaal weer zeer relaxed uit ;-)

Vreemd overigens dat jij op zondag niet gaat tuinieren, want volgens mij staat er in de huurovereenkomst dat ook het onderhoud van de tuin door de huurder dient te geschieden....

Onze contacten via MSN gedurende de dag waren zoals gewoonlijk weer reuze gezellig, en het ging gelukkig weer nergens over.. :-)

Groetjes & tot vanavond,
Pieter & Petra "PenPe"

Saskia zei

Wat ongeloofelijk heerlijk...een hele dag eigenlijk niets doen. Dat is nu vakantie. Je moet er even aan wennen maar dan gaat het iedere keer iets beter hahaha.
Have Fun!!
Saskia

Erica zei

Via Orlandofans.nl op jullie weblog terecht gekomen. Tsjonge, jullie hebben het rot :) In verband met onze voorpret (wij gaan over 5 weken) hoop ik wel dat jullie nog iets gaan doen :)

Have fun in the sun!
Erica

Rick, Sunshine State zei

Ja dat is vakantie vieren, heerlijk luieren, soms wat ondernemen.. en soms niet. En gewonnen met biljart het gaat de goede kant op !!

Wat is het toch een prachtige plek!!

2theusa/Christa zei

Heerlijke dag hoor, het is tenslotte vakantie. Bij ons in Davenport was er even heftig geflits en geknal, maar we hebben het wel droog gehouden.
Groet Christa

Teleton zei

Ik las even: We slaan 16 pizza's in. Maar gelukkig is de warmte nog niet in je bol geslagen. Lekker relaxen, al dan niet in pyama, daar knapt een mens pas van op!

Robert-Jan en Yvonne zei

Haha, geweldige foto van de kids zeg ;-) ! Dat is pas vakantie !

kimmie zei

Ben weer bijgelezen... en natuurlijk de pyamadag erg lekker..niks moet alles mag.
Vandaag weer in het gareel neem ik aan dus veel plezier en tot morgen

Monique zei

Lekker relaxen in pyama of zwembroek en niets moet en alles mag. Wat een lekkere zondag hebben jullie gehad.
Iedereen vermaakt zich goed aan de foto's te zien.

Veel plezier nog... :)

Anoniem zei

En zo hoort een zondag te zijn. Ook op vakantie kun je maar beter in dat ritme blijven. Dus pyjama's zo lang mogelijk aan en lui doen.
Benieuwd hoe jullie maandag er dan uitziet.